Tempus-Fugit (De tijd vliegt)

Nieuws

26-11-2016 16:10

Weer zo'n mooi moment

De beelden spreken voor zich !

14-11-2016 17:17

Verandering

Gisteren de boot omgevaren van Vianen naar Gouda. Daar een nieuwe ligplaats gekregen. Afscheid genomen bij/van 'WSV De Peiler'. Scheelt veel reistijd bij het naar de boot gaan.

  De boot op het nieuwe plekje in winterkleding.

16-10-2016 00:45

Het is weer herfstvakantie en dus......

Omdat het weer herfstvakantie is, moeten/willen de kleinkinderen weer bij ons zijn.

Vandaag met ze naar de scouting geweest, waar ze elke zaterdag te vinden zijn.

Tess wilde met oma ook even voetballen kijken bij ons voor de flat.

 

19-07-2016 17:05

Verhuizing voltooid

Op 6 juli verhuisd van Vianen naar Moordrecht en daarna het nieuwe onderkomen ingericht en alle dozen uitgepakt. Deze zijn inmiddels ook weer opgehaald. Vanaf gisteren ook weer internet en TV. Wat is die KPN toch een wereldbedrijf he, maar niet heus. Nu weer volledig geïnstalleerd.

Ons oude uitzicht

Ons nieuwe uitzicht

11-06-2016 00:01

Kleinkinderen jarig

Onze nazaten zijn eergisteren jarig geweest en al weer 7 jaar geworden. Morgen ff feestje opleuken met onze (zeer gewenste) aanwezigheid. Vergezeld van de nodige bijdragen aan de feestvreugde uiteraard.

  

10-05-2016 17:57

Verhuizen

Inmiddels de onderhandelingen afgerond en beide partijen tevreden.

Huis verkocht en een definitief nieuw gekocht in 5 1/2 week dus !!!!

8 juli moeten we er uit zijn. 

Even aanpoten dus ............ en dan op weg naar onze nieuwe woning. 

15-03-2016 01:02

Ander huisje

Bod gedaan op een mooi appartement in Moordrecht

Na onderhandeling eens geworden over de prijs en de voorwaarden.

Nu nog even ons huidige appartement in Vianen nog verkopen. 

 

20-12-2015 18:45

Kerstvakantie

Vandaag de kleinkinderen weer opgehaald voor een weekje logeren. Zijn wij ook weer even bezig en van de straat, toch ??

____________________________________________________________________________________________________

02-12-2015 01:04

Het Viaanse debacle

Het ding is echt totaal onbruikbaar i.v.m. met de wisselende waterstand a.g.v. het getijde. Ongeveer 2 x 1 uur de juiste waterstand. Voor de rest bij hoog of laag water gewoon gevaarlijk. Temeer omdat langsvarende schepen grote zuiging veroorzaken met schade tot gevolg. Geul leeg.....geul overvol en dat meerdere malen achter elkaar als er een groot geladen of snelvarend schip langs vaart.

En dan te bedenken dat het bestuur van onze WSV De Peiler uit Vianen is weggehoond omdat ze kritiek hadden op het ontwerp. Ze waren uitgenodigd voor advies en inspraak. Alleen ter vergadering bleek dat alles al vaststond. De snibbige voorzitster liet duidelijk merken dat ze zich er niet mee moesten bemoeien en dat ze echt wel wist wat ze deden. Ze zijn gillend van de lach de vergadering uitgelopen. 
Alleen zo in en in triest dat er zulke zeer dik betaalde onbenullen weer een bejaardenhuis moet worden gesloten omdat het geld op is.
Op deze manier snap ik waarom het geld op is.

  

En voor ons als recreatievaarder een gemiste kans, ook al zou het wellicht een concurrent voor onze haven zijn geworden. Maar ja, boven de gastvrijheid van "WSV De Peiler" gaat toch niets wel ??

 

1e Vervolg:

Let op de mooie elektriciteits- en waterpalen !! Alles dus geheel nieuw. Niet te geloven. En er wordt helemaal niemand voor gestraft.

2e Vervolg:

Nieuwe steiger Vianen wordt gesloopt

De nieuwe, omstreden passantensteiger voor de recreatievaart in de nevengeul Pontwaard aan de Lek bij Vianen wordt gesloopt. De gemeente Vianen, de provincie Utrecht en Rijkswaterstaat hebben besloten de steiger begin volgend jaar te verwijderen.

 
De passantensteiger van Vianen verdween vrijwel geheel onder water bij gematigd hoog water eind november. (Foto Dick Kerkhof) '
De passantensteiger van Vianen verdween vrijwel geheel onder water bij gematigd hoog water eind november. (Foto Dick Kerkhof)
 
 
 
 
 

Weekblad Schuttevaer berichtte eerder al dat de vaste steiger bij hoge en lage waterstanden onbruikbaar is en volgens kenners degelijk maar ondeugdelijk gebouwd en gevaarlijk is. De drie partijen besloten toen naar een passende oplossing te gaan zoeken. Die lijkt nu gevonden te zijn door de steiger van 160.000 euro te gaan ‘ontmantelen'.

‘Ook met dure aanpassingen blijft het gebruik van de steiger beperkt gezien het effect van laag en hoog water door eb en vloed', meldt de gemeente Vianen. ‘In combinatie met golven door passerende schepen op de rivier is veilig gebruik van de steiger op de huidige locatie niet te garanderen.'

Onderzoek
Volgens de gemeente ontstond het probleem op het moment dat de geul in de Pontwaard in open verbinding kwam met de Lek. ‘Toen bleek het effect van golven door passerende binnenvaartschepen groter dan verwacht. In combinatie met waterstandverschillen door eb en vloed bleek de veiligheid van de steiger in de nieuwe geul niet geborgd.'

De partijen onderzoeken of er veilige alternatieven zijn om in de directe omgeving alsnog een passantenhaven te creëren. ______________________________________________________________________________________________________________________

04-11-2015 01:29

Ouderdom??

Vandaag bij ome dokter geweest. Had nl. al 2 dagen last van een hevige pijn in mijn rug/heup. Had dit al eens eerder gehad na een vertilling. Maar niet zo heftig als nu. Ik word/werd er echt beroerd van. Alleen medicijnen gekregen en verder maar afwachten. Wordt over 2 dagen teruggebeld of het werkt. Ik kan dus even geen kant op.

Vandaag 9-11 een stuk beter en bijna pijnvrij. Gaat goed dus.

Vandaag 16-11 ff bij de huisarts. Medicijnen afbouwen en klaar.

___________________________________________________________________________________________________

Doorzoek de website

Contact

Ga naar de tab "Contact" voor een e.v.t. E-mail en/of een bericht in het Gastenboek

Prettige en vredige dagen gewenst

Dagelijks nautisch nieuws

 

Beroepsmatige info

Degenen die het weten behoeven geen toelichting... en degenen die het niet weten worden er ook niet echt beter van als ze alles weten.